FANDOM

Valtio
Motto Onhan meillä!
Kansallislaulu Valtiomme
Valtiomuoto Mikrovaltio
Virallinen kieli suomi
Hallitsija Ari Peltonen
Hallitusmuoto Yksinvaltius
Pinta-ala 50 m2
Asukasluku 2
Itsenäisyysjulistus 26. elokuuta 2006
Valuutta Euro
Pääkaupunki Turku
Sijainti Posio
Kansallisurheilu Seksi
Elinkeino Sponsorirahoitus
Puolustus Liittoutumaton

PerustajaMuokkaa

kts. Ari Peltonen

SijaintiMuokkaa

Valtio sijaitsee viidenkymmenen neliömetrin kokoisella maapläntillä keskellä Posion korpea.

Lippu & vaakunaMuokkaa

Lipussa on ylhäällä musta raita ja alhaalla valkoinen. Värit kuvastavat alueen pimeyttä ja lumen valkoisuutta. Vaakunakin on mustavalkoinen, ja sitä kannattelee kaksi siivekästä villisikaa.

AsukaslukuMuokkaa

Lokakuussa 2006 Valtioon saatiin kaksi uutta kansalaista. Peltosen valtioon muutti turkulainen Siivosen pariskunta. Näin Valtion tämänhetkinen asukasluku on 2 + hallitus.

PääkaupunkiMuokkaa

Valtion pääkaupunki on Turku, sillä Peltonen sopi asiasta Turun kaupunginjohtajan kanssa.

HallitusMuokkaa

Valtion Hallituksessa on valtionpäämies Peltosen lisäksi kulttuuriministeri Katja Ståhl, ulkoministeri Alexander Stubb, puolustusministeri Eva Wahlström ja valtionvarainministeri Jani Halme.

Elinkeino, kansallisurheilu ja puolustusMuokkaa

Valtion elinkeinoja ovat sponsorit, jotka pitävät Valtion pystyssä. Kansallisurheilulaji on seksi. Valtiolla ei ole omaa armeijaa. Puolustusvoimat koostuvat ainoastaan puolustusministeri Wahlströmistä.

HistoriaaMuokkaa

Valtio perustettiin 26. elokuuta 2006. Sen jälkeen siellä on tapahtunut paljon. Heti ensitöikseen Valtio julisti sodan Suomelle. Vuonna 2007 Peltonen yritti saada Valtion Euroviisuihin, mutta hän ei saanut. Siitä huolimatta Valtiolle valittiin edustuskappale. Kilpailun voitti Dream Teamerin He hei Eurooppa.

19. kesäkuuta 2007 Ruotuväki-lehti valloitti Valtion takaisin Suomelle. Peltonen ei kuitenkaan tunnustanut valloitusta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki